انفجار در کابل؛ ۱۱ نفر از جمله دو زن زخمی شدند

آی‌نور سعیدپور

در پی وقوع یک انفجار در کابل، ۱۱ نفر، شامل دو زن و هم‌چنان کودکان زخمی شده‌اند. این زخمیان به شفاخانه‌ی امرجنسی انتقال داده شده‌اند.

شفاخانه‌ی امرجنسی، با نشر اعلامیه‌ای گفته که این انفجار در منطقه‌ی «سینمای پامیر» کابل رخ داده است.

حوالی ساعت ۲:۰۰ بعد‌ازظهر روز (چهارشنبه، ۲ عقرب)، این انفجار در یک فروش‌گاه لباس‌های دست‌ دوم رخ داده است.

استفانو جنارو اسمیرنوف، از مسوولان شفاخانه‌ی امرجنسی گفته است که در میان زخمیان این انفجار، دختری سه‌ساله، پسری چهارساله، پسری شانزده‌ساله، دو زن و شش مرد هستند که یکی از آنان در وضعیت بحرانی قرار دارد.

در اعلامیه این شفاخانه آمده است که این انفجار درست زمانی رخ داده که یک بازار تازه باز شده و تعدادی زیادی در آن‌جا جمع شده بودند.

اسمیرنوف افزوده است: «این انفجار در بازاری برای لباس‌های دست دوم رخ داد، زمانی‌که بازار تازه باز شده بود و مردم برای ورود ازدحام کرده بودند. این منطقه از محله سینمای پامیر یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق کابل است. بسیاری از افرادی که در این حمله آسیب دیده‌اند، در شرایط فقر شدید زندگی می‌کنند».

این مسوول شفاخانه‌ی امرجنسی گفته که بیش از سه سال از پایان رسمی درگیری‌ها در این کشور گذشته است؛ اما در شش ماه اول سال، حدود ۷۰ درصد از بیمارانی که در این شفاخانه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، هم‌چنان «زخمی‌های جنگ» محسوب می‌شوند. «بیمارانی که از جراحات ناشی از چاقو، گلوله، ترکش و مین رنج می‌برند. اختلافات خانوادگی، جرم و جنایت گسترده، انفجارها و تیراندازی‌ها از علل اصلی این جراحات هستند».

مسوولان امنیتی طالبان در کابل تا اکنون در مورد این انفجار اظهارنظر نکرده‌اند؛ اما حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور این رویداد را تسلیت گفته است.

تا اکنون هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا