یونیسف از ۳۰ هزار کارمند صحی زن در افغانستان حمایت می‌کند

حدیث حبیب‌یار

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف، اعلام کرده است که به‌هدف جلوگیری از افزایش سوءتغذیه در میان مادران و کودکان در افغانستان، از ۳۰ هزار کارمند صحی زن حمایت می‌کند.

یونیسف با نشر مطلبی در برگه‌ی اکس‌‌اش نگاشته که کارمندان صحی زن می‌توانند که مراقبت‌های صحی را در داخل خانه‌ها به کودکان و مادران شان آموزش دهند.

شماری از این کارمندان صحی به این نهاد گفته‌اند که نجات کودکان برای شان حس “افتخار وغرور” می‌دهد.

شکیبا اعتمادی، یکی از این کارمندان صحی در ولایت بامیان به یونیسف گفته است که به‌خاطر نجات جان کودکان از سوءتغذیه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند و برای آموزش مراقبت‌های صحی همه روزه نزد مادران شان می‌رود.

بانو اعتمادی می‌گوید: “در خانه‌ها می‌رویم و برای کودکان و مادران مراقبت‌های صحی را آموزش می‌دهیم. زمانی‌که طفلی یا مادری از سوءتغذی نجات می‌یابد برای ما جای افتخار است”.

این حمایت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش یونیسف هشدار داد که حدود ۲.۸ میلیون کودک زیر پنج سال و ۱.۱ میلیون زن باردار و شیرده، در معرض خطر سوء‌تغذیه قرار دارند.

پس‌از به قدرت رسیدن طالبان و وضع تحریم‌ها بر افغانستان، اقتصاد کشور متاثر شده است. بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از 29 میلیون تن در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

زنان و کودکان در نتیجه‌ی بحران اقتصادی در افغانستان بیش‌تر آسیب دیده و آمار سوتغذیه در میان کودکان و زنان شیرده و باردار افزایش یافته است.

پیش‌تر برنامه‌ی جهانی غذا نیز هشدار داده بود، در صورتی‌که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه نیابد، سرکوب زنان تشدید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا