طالبان، در یک روز ۱۰ نفر به‌شمول چهار زن را شلاق زده‌اند

آی‌نور سعیدپور

دادگاه عالی طالبان، از اجرای حکم شلاق در محضر عام بر ۱۰ شهروند افغانستان به‌شمول چهار زن در سه ولایت خبر داد.

این دادگاه، با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که این افراد را به اتهام‌های «روابط نامشروع، فساد مالی و فرار از منزل» شلاق زده است.

دادگاه عالی طالبان، با نشر اعلامیه‌ای نوشته است که چهار نفر، به‌شمول دو زن را به اتهام «روابط نامشروع» در کابل شلاق زده شده‌اند.

بر بنیاد اعلامیه‌، از این افراد یک نفرشان به ۳۰ضربه شلاق و شش‌ ماه «حبس تنفیذی» محکوم شده و سه نفر دیگر به ۳۵ ضربه شلاق و یک‌ سال‌وشش ماه «حبس تنفیذی» مجازات شده‌اند.

دادگاه عالی طالبان گفته است که این افراد در روزهای ۱۶ و ۲۳ میزان بربنیاد حکم دیوان جزای زون چهارم محکمه‌ی ابتداییه‌ی شهری کابل در ملاءعام شلاق زده شده‌اند.

در بیانیه آمده است که این دستور پس از تایید دیوان عالی این گروه اجرا شده است.

دادگاه عالی طالبان با نشر اعلامیه‌‌ی جداگانه‌ی دیگر گفته که روز (چهارشنبه، ۲۵ میزان) چهار نفر، به‌شمول دو زن را در لغمان در ملاءعام شلاق زده شده‌اند.

به گفته‌ی این دادگاه، از میان این افراد یک مرد به اتهام «دزدی» ۳۰ ضربه شلاق زده شده و به دو سال «حبس تنفیذی» نیز محکوم شده است.

دادگاه عالی طالبان گفته که که دو زن و یک مرد دیگر به اتهام «روابط نامشروع و فرار از منزل» هر کدام ۳۹ ضربه شلاق زده شده‌اند.

هم‌چنان دادگاه عالی طالبان دو نفر دیگر را در خوست به اتهام «فساد مالی» نیز در ملا عام شلاق زده است.

در بیانیه‌ی دیگر که روز گذشته از سوی دادگاه عالی طالبان منتشر شده؛ آمده است که این دو نفر با 30 ضربه شلاق محکوم شده اند.

این دادگاه افزوده که یک نفر به چهار سال «حبس تنفیذی» و فرد دیگر به سه سال «حبس تنفیذی» محکوم شده اند.

گفتنی‌ست که پیش‌تر این گروه دو زن و دو مرد را در کابل به اتهام «روابط نامشروع» در محضر عام شلاق زده بود.

مجازات بدنی شهروندان افغانستان در محضر عام، با واکنش‌های جهانی مواجه بوده است. بارها از این گروه خواسته شده که از شلاق‌زدن در محضر عام خوداری کنند. دادگاه عالی طالبان؛ اما هم‌چنان به برگزاری دادگاه‌ها و شلاق زدن ادامه داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا