زنان: تا آخرین نفس به مبارزه در برابر طالبان ادامه می‌دهیم

آی‌نور سعیدپور

در حالی‌که محدودیت‌های روزافزون بر زنان و دختران هم‌چنان ادامه دارد؛ تعدادی از زنان در ولایت‌های کابل، قندهار و بدخشان گردهمایی برگزار کردند. این زنان معترض در گردهمایی‌شان موجودیت گروه اعتراضی موسوم به “آینده‌ی نوین زنان افغانستان” را اعلام کردند.

زنان معترض می‌گویند که تا آخرین نفس به مبارزه‌ی شان در برابر “حکومت تبعیض‌گرا، فاسد، قوم‌گرا، مستبد و دیکتاتور طالبان” ادامه می‌دهند.

اعضای این جنبش اعتراضی که به تازگی اعلام موجودیت کردند می‌گویند که گروه طالبان در سه سال حاکمیت‌شلن نشان داده‌اند که بر حذف زنان از جامعه مصم استند.

تاکید بر ادامه‌ی اعتراض‌ها دربرابر طالبان

ارسال‌شده به AWNA

اعضای جنبش آینده‌ی نوین زنان افغانستان که به صورت هم‌زمان در سه ولایت گردهمایی برگزار کردند؛ بر دوام مبارزه‌ی زنان و دختران در برابر سرکوب، محدودیت و نادیده گرفتن زنان، تاکید کردند.

زنان معترض تاکید کردند که تا حاکمیت نظام پاسخ‌گو و مبتنی بر اراده‌ی مردم هم‌چنان به مبارزه‌های‌ شان ادامه می‌دهند.

در قطع‌نامه‌ای که نسخه‌یاز آن به خبرگزاری بانوان افغانستان نیز ارسال شده، چنین آمده است: “با اطمینان بیش‌تر علیه حاکمیت مستبد و عقب‌گرا مبارزه نموده و تا حاکم کرد نظام پاسخ‌گو و مبتنی بر اراده‌ی مردم و محو جهالت افراطیون، عقب‌نشینی ننموده و تا پای جان بر این مسیر می‌ایستیم”.

جنبش آینده‌ی نوین زنان افغانستان می‌گوید که طالبان درسه سال حاکمیت‌شان نشان داده‌اند که از هیچ نوع “ظلمی” در برابر مردم افغانستان خودداری نمی‌کنند.

صدای زنان عورت نیست

ارسال‌شده به AWNA

اعضای جنبش آینده‌ی نوین زنان افغانستان، در نخستین گردهمایی‌شان، از محدودیت‌های روزافزون طالبان، به‌ویژه قانون تازه‌ی این گروه بر زنان و دختران انتقاد کردند.

این زنان معترض می‌گویند که طالبان در سه سال گذشته، به خاطر حذف زنان فرمان‌های پی‌درپی را صادر کرده است.

آنان قانون “امر به معروف و نهی از منکر” را شوکه‌کننده عنوان کرده و می‌گوید که این قانون طالبان نشان می‌دهد که این گروه هیچ حقی بر زنان قایل نیست. “نشان داد که این رژیم هیچ حقی برای زنان قایل نیست و زنان را برده و وسیله‌ی زاد و ولد می‌دانند و بس”.

در بخش از قطع‌نامه‌ی جنبش آینده‌ی نوین زنان افغانستان، آمده است که زنان و دختران با وجود “زندان، شکنجه، توهین، تحقیر و حتا مرگ” به مبارزه‌های شان ادامه داده اند.

زنان: جهان به دنبال معامله‌گری با طالبان است

ارسال‌شده به AWNA

در بخش از این قطع‌نامه، زنان معترض گفته‌اند که در سه سال گذشته جامعه‌ی جهانی، به‌ویژه سازمان ملل متحد و ایالات متحده آمریکا؛ نه تنها در برابر اقدام‌های طالبان سکوت کرده‌اند، بلکه “با نادیده‌گرفتن زنان و دختران افغانستان به دنبال معامله‌گری با این گروه” هستند.

اعضای جنبش “آینده‌ی نوین زنان افغانستان” از جامعه‌ی جهانی به‌ویژه کشورهای قدرت‌مند خواسته‌اند که هرگونه حمایت مالی و سیاسی از طالبان را متوقف کنند.

آنان از جامعه‌ی جهانی می‌خواهند که در تشکیل یک حکومت همه‌شمول و مبتنی بر اراده مردم، در کنار مردم افغانستان ایستاده شوند.

تاکید زنان برعدم به‌ رسمیت‌شناس طالبان

ارسال‌شده به AWNA

اعضای جنبش نوین زنان افغانستان، از جامعه‌ی جهانی خواستند که طالبان را به رسمیت نشناسند.

در بیانیه آمده است: “به‌رسمیت شناختن طالبان به معنای تایید افراطیت، تروریزم، کشتار، و تبعیض قومی، جنسی، زبانی و مذهبی است. جامعه‌ی جهانی و سازمان ملل نباید با این گروه همراه شوند و باید از ایجاد هرگونه مشروعیت برای طالبان خودداری کنند”.

زنان معترض می‌گویند که طالبان در حال “اجرای آپارتاید جنسیتی” هستند و سران این گروه باید به دادگاه‌های بین‌المللی معرفی و تحت پی‌گرد قرار گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا