طالبان دو زن و یک مرد را در فاریاب در ملاءعام شلاق زده‌اند

لیدا بارز

دادگاه عالی طالبان، اعلام کرده است که دو زن و یک مرد را در ولایت فاریاب به اتهام «رابطه‌ی جنسی خارج از ازدواج» و فرار از منزل پیش چشم مردم شلاق زده‌اند.

در بیانیه‌ای منتشر شده از سوی این دادگاه امروز سه‌شنبه، ۲۷ سنبله، گفته شده است که یک زن را ۳۹ شلاق زده و به یک سال حبس تنفیذی نیز محکوم کردند. 

این دادگاه تحت اداره‌ی طالبان، هم‌چنین گفته است که زن دیگر را ۲۹ شلاق زده‌اند. 

در اعلامیه‌ای منتشر شده نگاشته شده است که محاکم ابتدائیه در ولسوالی‌های «شیرین‌تگاب» و «پشتون‌کوت» برگزار شده و متهم‌ها در حیات محکمه‌ی ولایت فاریاب، با حضور مقام‌های محلی طالبان و مردم عام مجازات شده‌اند. 

دادگاه عالی طالبان، در یک هفته‌ی اخیر دست‌کم هفت نفر را در ولایت‌های مختلف پیش چشم مردم شلاق زده و زندانی کرده‌اند. 

این دادگاه، دو روز پیش (یک‌شنبه، ۲۵ سنبله)، یک زن را در ولسوالی «کوهستان» ولایت سرپل به اتهام «رابطه‌ی جنسی خارج از ازدواج» پیش چشم مردم شلاق زده و شش ماه حبس تنفیذی نیز محکوم کردند. 

با این حال، سازمان‌های حقوق بشری از طالبان خواسته‌اند که مجازات‌های «ظالمانه و بدنی» متهم‌ها را در ملاء‌عام متوقف کنند.

‏سازمان ملل متحد، در گزارش ربع‌وار خود امروز سه‌شنبه، نیز گفته است که طالبان به اجرای مجازات بدنی افراد در ملاءعام ادامه داده‌اند که این تنبیه شامل گروه‌های بزرگی از افراد بوده است. 

نهادهای حقوق بشری به‌شمول عفو بین‌الملل نیز از مجازات بدنی از سوی طالبان انتقاد کرده و گفته‌اند که نگرانی عمیقی درباره‌ی دست‌رسی نداشتن به یک محاکمه عادلانه در سیستم قضایی طالبان وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا