طالبان، کار زنان هراتی را در کانال‌های یوتیوب منع کردند

آی‌نور سعیدپور

منابع از ولایت هرات به خبرگزاری بانوان افغانستان می‌گویند که ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در این ولایت، کار زنان در بخش تیاتر و کانال‌های یوتیوب را منع کرده اند.

یک منبع از ولایت هرات که نخواست نامی از او در گزارش گرفته شود؛ در گفت‌وگو با خبرگزاری بانوان افغانستان می‌گوید: روز گذشته، نماینده‌های امر بالمعروف در نشستی که با مسوولان چند کانال یویتوب و برخی مسوولان ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در هرات داشته اند، این موضوع را مطرح کرده اند.

این نشست با مسوولان کانال‌های یویتوب، شماری از گرانندگان برنامه‌های کانال‌های یویتوب و سینماگران در هرات برگزار شده است.

به گفته‌ی منبع، طالبان هم‌چنان به مجریان مرد گفته است که مصاحبه‌کردن با زنان و دختران نیز ممنوع می‌باشد.

این منبع می‌افزاید که در این نشست دو فرد از کارمندان وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان نیز حضور داشته است.

به بنیاد اطلاعات این منبع، قرار است هیاتی از کانال‌های یوتیوب و سینمای ولایت هرات برای درخواست تجدید نظر در این مورد به ریاست امر به معروف و نهی از منکر بروند.

این محدودیت در حالی وضع می‌شود که طالبان پیش‌تر با  تنفیذ و توشیح قانون “امر به معروف و نهی از منکر” صدای زنان را “عورت” دانسته و هم‌چنان گفته است که زنان باید به‌گونه‌ی کامل صورت شان را بپوشانند.

پیش از این نیز برخی از کارمند‌های رسانه با ابراز نگرانی گفته‌اند که با عورت‌ دانستن صدا، نگران از دست‌دادن وظیفه‌ی شان استند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا