فاطمه‌ پیمان، سناتور افغانستانی-استرالیایی از حزب کارگر استرالیا استعفا داد

لیدا بارز

فاطمه پیمان، سناتور افغانستانی‌-استرالیایی عضو مجلس سنای استرالیا که حدود یک ماه پیش به‌دلیل حمایت از کشور فلسطین مورد انتقاد قرار گرفته بود، از عضویت در حزب کارگر استعفا داد.

سناتور فاطمه، عضو پیشین حزب کارگر استرالیا، امروز پنج‌شنبه، ۱۴ سرطان، با نشر پیامی در صحفه‌ی کاربری فیسبوک خود رسما استعفای خود را اعلام کرده است.

خانم پیمان گفته است که وجدانش «چاره‌ای» برای او باقی نگذاشته بود تا این‌که از سمت خود کناره‌گیری کند. 

پیمان در متن منتشر شده نگاشته است: «با قلب سنگین اما وجدانی پاک، استعفای خود را از حزب کارگر استرالیا اعلام می‌کنم. من به نخست‌وزیر اطلاع داده‌ام که فورا به‌عنوان نماینده‌ی کراس‌بنچ وسترن استرالیا در پارلمان حضور پیدا می‌کنم».

او هفته‌ی پیش با رأی مثبت به طرح حزب سبزها برای به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین، خلاف تصمیم حزب خود اقدام کرد.

در پی این تصمیم، مقام‌های حزب حاکم استرالیا به‌خشم آمده و آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا عضویت پیمان در حزب کارگر را تعلیق کرد.

سناتور فاطمه، گفته است که تصمیم نخست‌وزیر برای تعلیق نامحدود او از تشکیلات حزبی، او را «تبعید» کرده است.

این سناتور پرحاشیه در ماه می سال روان میلادی برخلاف موضع حزبش، از طرح به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت و اسراییل را به جنایت جنگی در غزه متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها‌ی رسانه‌های استرالیایی، در مدت یک ماه پسین، این سناتور برای لغو تعلیق عضویتش هیچ اقدامی انجام نداده است که سرانجام با راه‌اندازی رأی‌گیری در حزب کارگر، عضویت وی لغو شد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا