گفت‌وگوی مقام‌های اندونزیا و بریتانیا در مورد زنان افغانستانی

آی‌نور سعیدپور

رتنو مارسودی، وزیر خارجه‌ی اندونزیا که در سومین نشست دوحه شرکت کرده است، با نمایندگان ویژه‌ی کشورهای مختلف در حاشیه‌ای این نشست دیدار و در مورد مسایل مربوط به افغانستان از جمله حقوق زنان و دختران افغانستانی گفت‌وگو کرده است.

وزیر خارجه‌ی اندنزیا با نشر پیامی در برگه‌ی اکس نوشته است که با اندرو مک کوبری، نماینده‌ی ویژه‌ی بریتانیا برای افغانستان در مورد توان‌مندسازی زنان افغانستانی در فعالیت‌های اقتصادی بحث و گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه آمده است که دو طرف هم‌چنان در مورد اهمیت گام‌های بعدی مشخص برای حمایت از مردم افغانستان نیز صحبت کرده‌اند.

خانم مارسودی، هم‌چنان با رزا اتونبایوا، نماینده‌ی ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان دیدار و بر حمایت دوام‌دار اندونزیا از کار یوناما در افغانستان تاکید کرده است. وزیر خارجه‌ی اندونزیا در این دیدار هم‌چنان گفته که کشوراش در زمینه‌های تاامین هزینه‌های مالی، برنامه‌های آموزشی و مبارزه به مواد مخدر با یوناما هم‌کاری می‌کند. او به خانم اتونبایوا تاکید کرده که زنان و دختران در افغانستان باید بخش اساسی هر تلاشی باشد.

ووزیر خارجه‌ی اندونزیا در حاشیه‌ا‌ی سومین نشست دوحه با مقام‌های محتلف از جمله رینا امیری و توماس وست، نمایندگان ویژه‌ی امریکا نیز دیدار و در مورد مسایل زنان گفت‌وگو کرده است.

سومین نشست دوحه از تاریخ ۳۰ جون تا اول جولای درقطر با حضور نمایندگان ۳۰ کشور و نهادهای بین‌المللی برگزار شد. در این نشست نمایندگان زنان حضور نداشت و مسایل حقوق زنان از آجندای آن نیز حذف شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا