طالبان هشت نفر به‌شمول یک زن را در کنر شلاق زدند

حدیث حبیب‌یار

دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که هشت نفر به‌شمول یک زن را در ولایت کنر به اتهام‌ها‌ی “لواطت، دزدی و فرار از منزل” در ملاءعام شلاق زدند.

این دادگاه روز (یک‌شنبه، ۲۲ میزان) با نشر خبرنامه‌ای در صفحه‌ی اجتماعی اکس‌اش از اجرایی شدن حکم شلاق و حبس تنفیذی بر این افراد خبر داد.

در بخشی از این خبرنامه آمده است که محکمه‌ی  طالبان، این افراد را از ۱۵ روز تا سه سال زندان و از ۱۰ ضربه تا ۳۹ ضربه‌ی شلاق محکوم کرده‌اند.

دادگاه عالی طالبان می‌افزاید که حکم‌های شلاق بر این افراد دو روز پیش در ملاءعام اجرا شده است.

طالبان این افراد را به “لواطت، دزدی و فرار از منزل” متهم کرد‌ند؛ اما تاکنون در مورد هویت آنان  چیزی نگفته‌اند.

در بند دیگر این خبرنامه آمده که در جلسه‌ای که به‌منظور تعیین حکم مجازات این افراد برگزار شده، مقام‌های ابن محکمه، والی کنر، مسؤلین ملکی و نظامی، مسوولین نهاد‌ها و صدها شهروند عادی حضور داشتند.

گفتنی‌ست که طالبان بار دیگر پس از حاکمیت مجدد بر افغانستان، شلاق‌زدن و اعدام در ملاءعام را برگرانیده است. هبت‌الله آخوند‌زاده، رهبر این گروه بار‌ها در سخن‌رانی‌های خود گفته که حکم سنگ‌سار و شلاق‌زدن زنان را اجرا می‌کند.

این در حالی‌ست که دادگاه عالی طالبان چند روز پیش نیز یک زن و دو مرد را در ولایت خوست، پس‌از شلاق‌زدن در ملاءعام به اتهام‌ها‌ی «فرار از منزل» و «فراری‌دادن یک زن» به حبس محکوم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا