زن معترض: جهان نظاره‌گر نابودی حقوق بشر توسط طالبان است

حدیث حبیب‌یار

هدیه صاحب‌زاده، مسوول جنبش «صدای زنان افغانستان»، خواستار اقدام‌ فوری کشورهای جهان در برابر سیاست‌های طالبان شده و تاکیده کرده که جامعه‌ی جهانی باید در کنار زنان و دختران افغانستانی بی‌ایستد و از آنان حمایت کند.

بانو صاحب‌زاده، امروز (شنبه، ۳۱ سنبله) با نشر یک نوار تصویری در برگه‌ی اجتماعی اکس‌اش، از سکوت جامعه‌ی جهانی در برابر عمل‌کردهای طالبان علیه زنان انتقاد کرده و می‌افزاید که جهان سه سال “نابودی علم” را توسط طالبان نظاره کرد؛ اما وارد اقدام‌های عملی نشد.

او از جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد که تحت هیچ شرایطی با طالبان، تعامل نکنند و از هر نوع کمک‌مالی به افغانستان خودداری کنند.

وی گفت: “جهان نباید با طالب تعامل کند. هم‌چنان پولی را هم که هفته‌وار و ماه‌وار بر این گروه می‌فرستد، قطع نماید. جامعه‌ی جهانی هرچه زودتر تحریم‌ها را بر طالبان بیش‌‌تر کند”.

گفتنی‌ست که طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، محدودیت‌های گسترده بر حقوق و آزادی‌های شهروندان، به‌ویژه زنان وضع کرده‌اند و بیش‌از سه سال می‌شود که از سوی کشورهای جهان به نقض‌کننده‌‌گان حقوق بشر متهم استند.

انتقاد این بانوی معترض در حالی‌ست که چندی پیش حوریه مصدق، فعال حقوق بشر افغانستانی نیز در پنجاه‌وهفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از سکوت کشورهای اسلامی در برابر نقض حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و دختران در افغانستان انتقاد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا