بریتانیا به بیش‌از یک میلیون زن افغانستانی در ۲۰۲۳ کمک کرده است

حدیث حبیب‌یار

سفارت بریتانیا برای افغانستان، به‌مناسبت روز جهانی “بشردوستی” می‌گوید که برای بهبود وضعیت دشوار بشردوستانه‌ی مردم افغانستان در یک سال گذشته به بیش‌از ۲.۷ میلیون نفر به‌شمول ۱.۳ میلیون زن کمک کرده‌است.

این سفارت امروز دوشنبه، ۲۹ اسد، با نشر مطلبی در صفحه‌ی اجتماعی اکس‌اش، از ادامه‌ی کمک‌های خود برای مردم افغانستان، تحت حاکمیت طالبان خبر داده‌است.

در بخشی از این مطلب آمده‌‌است: “ما به هم‌کاری  با شرکای خود برای بهبود وضعیت دشوار بشردوستانه‌‌ای که مردم افغانستان به‌ویژه زنان با آن روبه‌رو هستند، ادامه می‌دهیم”.

امروز ۱۹ آگست، روز جهانی “بشردوستی” است. سازمان ملل متحد این روز را به یاد ۲۲ کارمند‌اش که در سال ۲۰۰۳ بر اثر انفجاری در بغداد کشته شدند روز بشردوستی نام‌گذاری کرده‌است.

این روز امسال در حالی فرا رسیده که زنان در سراسر افغانستان به‌دلیل‌ محدودیت‌های طالبان، در راه دست‌رسی به کمک‌های بشردوستانه به چالش‌های جدی مواجه هستند.

براساس آمار سازمان ملل، ۲۳.۷ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. گروه کاری زنان، صلح و امنیت پیش‌تر گزارش داده بود که از این میان حدود ۸۰ درصد نیازمندان کمک‌های بشری زنان و دختران اند.

پیش از این برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل، از آمار بلند نیازمندان در افغانستان و کم‌بود بودجه هشدار داده بود. این نهاد هشدار داده که به ۱۱ میلیون نفر کمک‌های اضطراری ارایه نمی‌تواند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا